Szinte minden európai nagyvárosban ismerik a mozgólépcsőn való jobboldali közlekedés szabályait, az utazók a mozgólépcső jobb oldalán állva biztosítanak szabad utat sietősebb utastársaiknak. Egy ilyen apró, egymásra odafigyelő lépéssel jelentősen lehetne javítani a metrón közlekedők hangulatát, a közlekedés zavartalan lebonyolítását.
A budapesti városvezetés és a folyamatosan pénzügyi gondokkal küszködő BKV irányítói azonban eddig alig tettek annak érdekében, hogy Budapest is megfeleljen a kulturált nagyvárosi tömegközlekedés követelményeinek.
Sőt: az önmagát függetlennek, civilnek nevező VEKE sem emelt szót a mozgólépcsőn való jobboldali közlekedésért. Reméljük, hogy a VEKE nem csak addig képviselte az utazóközönség érdekeit, amíg vezetője a Fidesz színeiben be nem ült a BKV felügyelő bizottságának jólfizetett tagjai közé.
Majd‘ két évtizeddel a rendszerváltás után a BKV európai szolgáltatóvállalat helyett még mindig poszt–szocialista nagyüzemként működik. A Fővárosi Közgyűlésben pedig szakmai viták helyett olyan pártpolitikai csaták zajlanak, amelyek a budapesti lakosság mindennapjait érdemben nem javítják.
Az újkorcsoport ezért kampányt indít a metrón való kulturált közlekedés népszerűsítéséért. A közlekedés-kulturális kampányunk célja, hogy bebizonyítsa: a kulturált közlekedés tudatosítása nem elsősorban pénz, hanem akarat kérdése. Az akarat pedig mind a közlekedést működtető BKV, mind pedig a közlekedésben résztvevő emberek részéről szükséges. Bár javaslatunkat elsősorban a jelenlegi koalíciós városvezetésnek és a BKV vezetőinek címezzük, a konszenzus megteremtése érdekében kampányanyagainkat az ellenzék ízlésének megfelelően igyekeztünk megalkotni, hogy ez se hátráltassa a régen várt egység létrejöttét.
Az újkorcsoport kampányának elsődleges célja a figyelemfelkeltés. Javaslatunk nem orvosolja hazánk, vagy akár a BKV legsúlyosabb gondjait, azonban jelentős ráfordítás nélkül teszi kényelmesebbé az utazók mindennapjait.
Egy civil szervezet önmagában nem képes megváltoztatni a közlekedési szokásokat: erre lehetősége, kompetenciája és anyagi erőforrása a BKV-nak, a városvezetésnek van. Természetesen ötleteinkkel és észrevételeinkkel minden érdeklődő, így a BKV rendelkezésére is örömmel állunk.
A matricák letölthetők az alábbi linkekről:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése